I första steget i vår lönsamhetstrappa genomför vi en spendanalys där vi synliggör era inköpskostnader. I nästföljande steg konkurrensutsätter vi era inköp för att identifiera besparingar och aktiverar sedan besparingarna ni önskar. Resultatet blir minskade inköpskostnader och ökad lönsamhet för er verksamhet. Antal trappsteg i vår lönsamhetstrappa styrs av hur många kategorier ni önskar genomlysa. Vårt löfte är att vår kostnader inte överstiger de besparingar vi identifierar för er.
Första steget är att sammanställa alla kostnader under en bestämd tidsperiod och för en bestämd kategori. Sammanställningen baseras på fakturamaterial från er, för kontinuerliga fakturor kan vi ta material från ett halvår, men för licenser och liknande krävs oftast ett års fakturor.
I följande steg konkurrensutsätter vi era inköp för att identifiera besparingar. Resultatet är därmed en total besparing för önskad kategori samt en alternativ leverantör till inköpen. Ni väljer då om ni önskar aktivera de besparingar som vi identifierat, för att uppnå lägre inköpskostnader och på så sätt öka lönsamheten. Vår prissättning utgår från att vi delar 50/50 på de besparingar vi identifierar första året, följande år behåller ni 100% av besparingarna själva.
Om ni önskar, hjälper Prodigo er gärna att ta er an nästa kategori och fortsätta steg 3 och 4 uppför lönsamhetstrappan.
Läs mer om våra övriga tjänster under Våra tjänster eller under våra Blogginlägg under Hem!